This is the video part of the installation. When you roll the golden
apple into one of the furrows, you elect the corresponding goddess.
This video shows the selection screen and all of the goddesses.
Kallisti
Almantas Šukelis
Installed in Kaunas faculty of the arts, Muitinės st. 2, Kaunas
Vilnius Art Academy
2012-12-07
"Kallisti" (greek : to the most beautiful) was
inscribed upon the golden apple by Eris, goddess of discord, who was not
invited to the heavenly banquet in celebration of the marriage of Peleus and
Thetis. This apple was thus meant as a chord of arduous dissent to ruin the
banquet. Eris rolled the apple onto the table and witnessed its induced
calamity. Hera, Athena and Aphrodite claimed the golden fruit. Unable to come
to an agreement, they came to Paris
as the fairest mortal. Each goddess undressed before him and then offered
bribes. When he elected Ahprodite and won the heart of Helen, unbeknowst to
him, Helen was already the wife of the Spartan king Menelaus. Paris
sailed to Sparta
and through force claimed Helen, which enacted the tragic Trojan War.
Now the judgement is
yours - you choose which of our goddesses is the most beautiful. But is this
choice made completely by free will? And is each choice rigged to your
disadvantage? "The gods of Olympus are
the true and singular reason of all that happens and does not happen in the
Greek lands, the heroes' fates, and their decisions. The Greeks themselves,
just as their heroes from the poems, here have no will, nor power. <...>
Everything here happens only because the heroes are sheltered or persecuted by gods,
who are split into two opposing houses atop mount Olympus .
The heroes from the poems, and demigods, mean very little: even Homer treats them
as the carriers of immortal gods’ will.”[1]
[1] Jonas Balčius “A person’s moral schooling
in antique philosophy” / Lithuanian University
of Educational Sciences ,
Faculty of Education, Department of Ethics Didactics. Vilnius : VPU publishing. 2004.
Almantas Šukelis
Įdiegta Aukštųjų studijų fakulteto koridoriuje, Muitinės g. 2, Kaune
Vilniaus dailės akademija
2012-12-07
Pelėjo ir Tetidės vestuves šventė visi dievai, tik nesantaikos deivė Ėridė nebuvo pakviesta. Įsižeidusi
Eridė parideno ant vestuvių stalo auksinį
obuolį su užrašu “Gražiausiajai”. Dėl šio obuolio susiginčijo Hera, Atėnė ir
Afroditė. Ginčą turėjo išspręsti Paris, kuris ganė Idos kalne (jis, dar kûdikis
bûdamas, buvo pamestas piemenims, nes
motina Hekabė, prieš jį pagimdydama, sapnavo pagimdžiusi degantį nuodėgulį, nuo
kurio užsidegė visa Troja). Deives pas Parį atvedė Hermenėjas; Hera Pariui žadėjo valdžią, Atėnė - karišką
garbę, o Afroditė gražiausios moters meilę.
Paris atidavė obuolį Afroditei, kuri po to jam padėjo pagrobti iš
Menelajaus jo žmoną Eleną. Nuo to laiko Hera ir
Atėnė neapkentė Pario ir Trojos. (19,392) Nuo to laiko, kai Elena buvo
gražiausia pasaulio moteris ji turėjo begalę gerbėjų. Norėdamas išsaugoti taiką
tarp jų Odisėjas privertė juos visus prižadėti, kad saugotų Elenos vedybas ir
susitaikytų su tuom, ką ji išsirinks. Elena išsirinko Menelają, tad Paris
pagrobė ją, atplaukęs pas ją su laivu (kaip manoma, Helena įsimylėjo Parį ir
nelabai noriai paliko laivą).
Kallisti (gr. gražiausiajai)
buvo užrašas ant auksinio obuolio. Dabar šis sprendimas yra jūsų – jūs
renkatės, kuriai iš gražiausiųjų mūsų laikų deivių skirsite šį titulą. Bet ar
šis pasirinkimas tikrai yra laisvas? „Olimpo dievai tikroji ir vienintelė priežastis
viso to, kas vyksta ar neįvyksta graikų žemėje, poemos herojų likimuose, jų
sprendimuose. Patys graikai, kaip ir jų poemų herojai, čia neturi jokios valios
ir galios. <…> Viskas čia vyksta ir įvyksta tik poemų herojus globojant ar
persekiojant į dvi priešiškas stovyklas susiskaldžiusių Olimpo dievų valia ir galia.
Patys šių poemų herojai, netgi pusdieviai, nedaug ką tereiškia: juos ir patsai
Homeras traktuoja tik kaip “dievų nemirtingųjų” valios vykdytojus.“[1]
[1] Jonas Balčius „Dorovinis asmenybės ugdymas antikos filosofijoje“ / Vilniaus
pedagoginio universiteto, etikos katedra. Vilnius: VPU leidykla. 2004.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą